Türkiye’deki dijital bankacılık kullanıcı sayısı 104 milyona ulaştı
Gelişen teknoloji ve değişen yaşam koşulları günlük alışkanlıkları da değiştirmiştir. Online dünya düzeninde bankacılık işlemleri günün her saati, her yerden online olarak yapılabilmektedir. Karşılaştırma sitesi encazip.com’un yaptığı araştırmaya göre mobil ve internet bankacılığı kullanıcılarının oranı her geçen gün artıyor. Türkiye Bankalar Birliği’nin verilerine göre Türkiye genelinde dijital bankacılık müşteri sayısı 104 milyona ulaştı.
Adına dijitalleşmenin evrildiği yeni dünya sisteminde bankacılık sektörü de yenilenmeye ve gelişmeye devam ediyor. Daha önce alternatif olarak görülen taşınabilir ve dijital bankacılık, bugün dünya çapında ilk tercih olarak kullanılıyor. Karşılaştırma sitesi encazip.com’un yaptığı araştırmaya göre mobil ve internet bankacılığı kullanıcılarının oranı her geçen gün artıyor. Bireysel ve kurumsal toplam aktif dijital bankacılık müşteri sayısı bir önceki yıla göre 18 milyon 503 bin kişi artarak 104 milyona ulaştı.
91 milyon 351 bin “sadece mobil bankacılık” işlemi
Türkiye Bankalar Birliği’nin temmuz ayında yayımladığı bilgiye göre; Nisan-Haziran 2023 döneminde toplam aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 103 milyon 634 bin kişiye ulaştı. Bu kullanıcıların 2 milyon 9 bini “sadece internet bankacılığı” işlemi yaparken, 91 milyon 351 bini “sadece mobil bankacılık” işlemi yapıyor. Hem internet hem de taşınabilir bankacılık işlemlerini gerçekleştiren kullanıcı sayısının 10 milyon 274 bin kişi olduğu görülüyor. Beş yıl önce aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 35 milyondu.
En az bir kez giriş yapan 99 milyon kullanıcı
Nisan-Haziran 2023 döneminde en az bir kez giriş yapan aktif bireysel dijital bankacılık müşteri sayısı 99 milyon 159 bin oldu. Bu sayının 1 milyon 385 bininin “sadece internet bankacılığı” işlemi yaptığı, 88 milyon 470 bininin ise “sadece mobil bankacılık” işlemi yaptığı görüldü. Hem internet hem de mobil bankacılık işlemlerini gerçekleştiren kullanıcı sayısı 9 milyon 304 bin oldu.
Dijital bankacılık kullanıcılarının yüzde 66’sı erkek
Verilere göre, Nisan-Haziran 2023 döneminde en az bir giriş işlemi gerçekleştiren aktif kurumsal dijital bankacılık müşteri sayısı 4 milyon 475 bin. Aktif bireysel dijital bankacılık müşterilerinin 65 milyonunun (yüzde 66) erkek, yaklaşık 34 milyonunun (yüzde 34) kadın olduğu görülüyor.
En aktif kullanıcılar 36-55 yaş aralığındadır
Nisan-Haziran 2023 döneminde aktif bireysel dijital bankacılık müşterilerinin yaş grupları bazında dağılımında ilk sırada 39 milyon 558 bin kişiyle 36-55 yaş grubu yer aldı. Bu sıralamayı 26 milyon 867 bin kişi ile 26-35 yaş grubu, 18 milyon 635 bin kişi ile 18-25 yaş grubu takip etti.
Finansal işlem hacminin yüzde 73’ünü para transferleri oluşturdu
Nisan-Haziran 2023 transferinin getirdiği prestijle internet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan toplam finansal işlem sayısı 126 milyon oldu. Bu işlemlerin tutarı ise yaklaşık 7 trilyon TL’yi buldu. EFT, havale, döviz transferi gibi para transferi işlemleri finansal işlem hacminin %73’ünü oluşturdu. Bu süreçler, 4 trilyon 804 milyar TL işlem hacmi ve 74 milyon işlem sayısıyla finansal süreçler arasında ilk sırada yer aldı. Yatırım süreçleri ise 1 trilyon 156 milyar TL işlem hacmi ve 23 milyon işlem sayısıyla ikinci sırada yer aldı.
Dijital bankacılık yükselişte
Encazip.com kurucusu ve tasarruf uzmanı Çağada Kırmızı, dijital bankacılığın yükselişiyle ilgili şunları söyledi:
“Günümüzde bankaların tüketicilere sunduğu kampanyalarda bir artış var. Tüm bankaların tüketicilere sunduğu avantaj ve kampanyaları takip etmenin en iyi yolu dijital bankacılıktır. Tüketiciler hemen hemen tüm bankaların karşılaştırma siteleri ve dijital kanalları üzerinden anında banka müşterisi olma seçeneğini kullanarak yeni fırsatlardan ve teknolojinin kolaylıklarından yararlanabilmektedir. Çünkü birçok bankanın şubelerde sunulmayan imkanları dijital bankacılık üzerinden sunuluyor. Bankacılık ürünlerinin kullanımında kredi notunun büyük değer kazandığını da biliyoruz. Akıllı telefonlara indirilen uygulamaların özellikleri sayesinde dijital bankacılık, ödemeleri gün be gün hatırlatarak gecikmeleri önemli ölçüde önlüyor ve bu da kredi notunun korunması açısından oldukça faydalı oluyor.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı